Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. szeptember 10., hétfő

Formázott pizza gyerekeknek

A minap az Anya spórol c. blog tulajával, Annamarival, ötleteltünk egy kicsit a facebook-on, hogyan is lehetne - alakilag - egy kicsit feldobni a pizzát, amit a gyerkőcöknek szánunk tízóraira. Mutatott egy nagyon aranyos - mini kuglóf formás - pizzát, amit el is készítettem. Természetesen, ezen kívül van még maci formám is, így abból is, meg a kuglófosból is lett 2-2 db.

Az elkészítése nagyon tetszett a gyerekeknek, hiszen a tészta és a szósz kivételével, ők készítették el a saját pizzájukat. Feltéteket daraboltam hozzá, amit ízlésük szerint használhattak fel . És sajnos megint most fogytam ki a sajtból áááá!!!! 
Hunorkám - a középső fiam - minden feltétből tett a "macijára" és a "kuglófjára", míg Botond csak néhányból. Ő sajnos nem szereti a gombát és a hagymát. Kérés nélkül, szépen, gusztusosan rendezték el a feltéteket önállóan. Nemhiába, volt kitől tanulniuk! :)
Míg sültek megbeszéltük, melyiket fogja Botond oviba vinni (Hunor októberben kezdi el a kiscsoportot.), így esett a választása a kuglófosra. Még jó, mert az szebben néz ki, mint a macis. :) Az csak azért lett, hogy ne egyék meg a tízórait vacsorára. :D

De milyen feltétek is voltak; nézzük sorban: sonka, házi kolbász (mangalica-szamár kolbász), lila hagyma, gomba, ananász, tetejére ketchup. Mivel fő elv volt ma a maradékok felhasználása, így csak azokat tettünk rá.
A tésztához Anikó barátnőm által szerzett igazi pizza receptet használtam, amihez tettem egy kb 10dkg-nyi rozsos öregtésztát, mert abból is már csak annyi volt. (Kevés egy kenyérhez.)


A formáim.
Maci- és kuglóf formájú pizzáink.

Hozzávalók:
0,5 kg liszt
1 ek só
2 ek cukor
1,2 dkg élesztő - szemmértékre :)
0,8 dl olaj
2,5 dl langyos víz
A pizzaszósz saját recept, természetesen saját termesztésű paradicsomból. Az idén a férjem főzte ki hozzá a paradicsomot. :)

Szósz:
bazsalikom
oregánó

cukor
bors
paradicsom szósz házilag
sok fokhagyma
A formákhoz csak egy kis mennyiségű tésztát használtam fel. Miután ezek készen lettek, a maradékból egy tepsi pizzát készítettem, a szokásos módon: tészta kinyújt, szósz ráken, feltét rápakol, süt. :D

Vacsora közben Hunor sokszor mondta nekem: "Anya, isteni ez a hagyma!", aminek hatására Botond is megkóstolta. Ha kedvence nem is lesz, de legalább ízlik neki! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése