Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. április 27., péntek

Pitypangméz

Életemben most először találkoztam ezzel a recepttel, és méghozzá Gizi mutatta be. Az érdeklődésem, természetesen, azonnal felébresztette. Tudtam, ezt el kell készítenem! Miért? Mert nem sok minden kell hozzá, és még ráadásul pitypang tenger van a kertben. Délelőtt csodálatosan nyílnak a napsütésben, délutánra viszont összezáródnak. Így még délelőtt kell szedni, hogy délutánra elkészüljön.

A facén írtam, hogy valamit készítettem. Hát ez a titok, bizony a pitypangméz! Tudom sokat várakoztattalak Titeket, de nem voltam elégedett a végeredménnyel. Muszáj volt egyeztetnem Gizivel, és újra elkészítenem. De az eredmény ugyanaz. Csak, hogy értsétek, mutatom, és leírom a receptet, majd pedig a dilemmám.


Hozzávalók:
150-160 db pitypangvirág
7 dl víz
50 dkg cukor
1 db citrom

A virágokról a csészeleveleket lecsípem - nem baj ha marad, mert 100%-ban úgyse lehet eltávolítani. Leöblítem, majd a vízzel és a citrommal (jól kinyomkodott) együtt felteszem főni. Gyöngyözve főzöm 1 órán keresztül. Ezután leszűröm, hozzáadom a cukrot, és további 30 percen keresztül főzöm kb közepes lángon. Még cseppfolyós, mikor üvegbe töltöm, majd légmentesen lezárva kidunsztolom. Elméletileg hűlés után besűrűsödik.

Viszont, ami bosszantott, hogy a Gizié szép világos színű maradt, míg az enyém elég sötét volt. A tanácskozásunk alapján arra jutottunk, hogy attól lett az enyém sötétebb, és erőteljesebb ízű, mint az övé, hogy én nagy virágokat szedtem, míg ő kicsiket. De ugyanez az eredmény, 24 órás áztatással is elérhető. Úgyhogy emiatt vártam a közlésével. Hiába, alaposan körül kell járni a témát, hogy tuti jó legyen! :)))

 Tipp:
Ha esetleg beton sűrűségű lenne, mint egyik kedves barátnőmé, akkor javaslom, hígítsd fel, miután felmelegítetted! Ha akkor meg netán híg lenne, akkor csak tedd fel főni. Én egy porcelán tányéron teszteltem. Ha már abszolút nem folyt, akkor lett a jó. Csak egy kicsit cseppents rá! Ha ebben a módszerben nem vagy biztos, akkor javaslom, hogy kiöntés után a fazekat ne mosd el, hanem tedd hűvös helyre, majd ellenőrizd a benne maradt méz állagát. Ez jobb módszer rá, és biztos nem rontod el! :)

A fiúknak nagyon ízlik a mézünk! Ma reggel úgy kellett őket visszafogni, hogy nem kell többet szedni. :)

Persze, hogy eloszlassam a kételyeket ezzel kapcsolatban, mert biztos vannak benned kedves Olvasó, bemásoltam a Maria Treben pitypangra vonatkozó leírását, ahol ez a recept is szerepel, csak ő 1 liter vízhez ad 1 kg cukrot. Állítása szerint sokkal egészségesebb, mint a méhecskés méz, mert ez nem tartalmaz savakat, így a vesebetegek is nyugodtan fogyaszthatják!

Még kislánykoromban (14 évesen) húztam alá, mert már akkor is érdekeltek a gyógynövények. :)))

Remélem elkészíted, mert nagyon finom, és egészséges!
Jó étvágyat!

7 megjegyzés:

  1. Hehe, idekeveredek (nem is tudtam, hogy van egy gasztroblogod :), és azt látom, hogy az én betonmézemmel példálózol :))))) Örülök, hogy a Tiéd jól sikerült. Én mindjárt nekiesek az újrasűrítésnek :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Erika, köszönöm hogy belinkelted nálam a blogodat, így végre idetaláltam.
    Nagyon szép lett a Te mézed is, és szerintem csak egy árnyalattal sötétebb mint az enyém. Nálunk is nagy sikere van, jobban ízlik mint a méhecskés virágméz. Nagyon jó hogy megírtad a tapasztalataidat, és pl. arról még nem is hallottam, hogy a vesebetegek csakis ezt a mézet fogyaszthatják. Valóban nem kell hozzá sok minden és gyorsan elkészül, gondolom sokan kedvet kapnak majd hozzá.
    Éppen az előbb fedeztem fel, hogy a szomszédba még gyönyörűen sárgállik a pitypang, így megyek és szedek még egy adagra való virágot. Most teszek hozzá vaníliás cukrot, és fahajat is, kíváncsi vagyok milyen lesz ezzel az ízesítéssel. Esetleg van valami ötleted mivel lehetne még ízesíteni???

    VálaszTörlés
  3. Egyelőre semmi ötletem! Nálad olvastam először a további ízesítéseket is. De, gondolkodom rajta! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Megint itt vagyok, most töltöttem bele az üvegekbe a fahéjjal, szegfűszeggel, citrommal ízesített mézet. Már az illata is isteni, az ízét persze majd csak holnap tudom megírni, de biztosan nagyon finom lesz. Most én is nagyobb sötétebb virágokat szedtem, így a méz színe is sötétebb lett. Holnap majd beszámolok róla, hogy milyen.:)

      Törlés
  4. Nagyon kíváncsi vagyok! Ha finom, akkor én is készítek egy ilyet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Erika!
      Elkészült a fahaj ízesítésű méz, és nagyon finom lett. Most a színe is sötétebb, mivel nagyobb virágokat szedtem, és gondolom a fahéj miatt. Most 40 percig kellett főznöm, hogy kellően besűrűsödjön. Nyugodtan próbáld ki, biztosan Neked is ízlik majd.

      Törlés
  5. Húúúú, de jó! Majd keresek pitypang mezőt, mert közben elvirágzott a mienk. Nagyon köszönöm, hogy megírtad! Már alig várom, hogy kipróbálhassam!

    VálaszTörlés